BAIE WELKOM!

Deel in die ryk seëninge uit God se WOORD! Dit sal ook lekker wees om van jou te hoor! Neem dus vrymoedigheid om kommentaar te lewer (by OPMERKINGS), maar doen dit asseblief altyd op 'n smaakvolle en verantwoordbare manier. Onbeheerste galbrakery sal nie geplaas word nie... Die opinies hier uitgespreek is my eie tensy duidelik anders vermeld. Hierdie webjoernaal is nie 'n amptelike spreekbuis van die NG Kerk in Namibië of die Tsumeb gemeente nie.

Dinsdag 14 Maart 2023

GOD SE BUITENGEWONE BRIEF VAN BEMOEDIGING (2)

 -  Hy het 'n plan van voorspoed en 'n nuwe toekoms!

Ons is nog besig met die besondere brief van bemoediging wat God via sy profeet Jeremia aan die ballinge in Babel gestuur het. (Vir eerste aflewering kliek op BRIEF AAN BALLINGE) .

Jy sal weet - Goeie nuus en ‘n positiewe boodskap maak ‘n heerlike verskil. Goeie nuus laat mens goed voel.   Maar daar is iets soos  ware goeie nuus en valse goeie nuus.  As jy valse goeie nuus glo, gaan dit jou net vir ‘n tydjie gelukkig laat voel, maar daarna ernstig teleurstel en jou in ellende dompel. God het wel ‘n heerlike positiewe boodskap vir die ballinge, maar nie ‘n valse positiewe boodskap soos die vals profete nie. Vergelyk Jeremia 29:8 met 28:2,3 Hier lees ons van Ganaja. Hy was 'n valse profeet wat ook in die naam van die Here opgetree het. Gananja het ‘n tipiese goedvoelboodskap gebring – dit moes die mense laat beter voel en vir homself populariteit besorg. Hy het die mense valslik getroos deur te verkondig dat die ballingskap  nog net twee jaar sou duur. Mense wil mos maar altyd graag hoor dat dit gou beter sal gaan. Die probleem was net dat sy boodskap nie van God gekom het nie, en dus nie waar was nie. God beloof wel deur sy ware profeet ‘n realistiese heerlike toekoms. Dit verskil van Gananja se kortpad na geluk boodskap. 

Die Here se boodskap is baie duidelik. Die Here sê 70 jaar – geen kortpad nie. Die ballingskap sal sewentig jaar duur. ‘n  Hele geslag lank! (10) Onthou dis God self wat die ellende oor hulle gebring het (4) God straf en tugtig – sy eie mense, maar God skep ook ‘n nuwe toekoms van hoop! (11) 




Baie keer uit konteks aangehaal.  Dit gaan hier oor God se langtermyn doelwit vir sy volk! Dis nie ‘n belofte van persoonlike korttermyn welvaart nie! Maar hoe gaan dit prakties gebeur?  




Verse 12,13
  Ons mag nie vers 11 in isolasie lees nie – hier vind ons die praktiese manier waarop die belofte in vers 11 uiteindelik vervul en uitgewerk sal word.  Ek wil graag hierop fokus. Hier is ‘n kosbare belofte wat direk op ons elkeen van toepassing is.

Soek die Here is die hoofgedagte. Wat beteken dit? Kom ons kyk na ’n paar aspekte:

Ons moet sy Naam aanroep in gebed.  


Romeine 10:13 As jy na God verlang, as jy sy genade wil beleef, as jy Sy teenwoordigheid in jou lewe begeer is ware hartsgebed, opregte gebed – die beginpunt. Roep tot Jesus met alles binne in jou. Dink aan blinde Bartimeus se roep toe hy hoor Jesus gaan verby. Onthou die rower aan die kruis wat met sy laaste bietjie krag geroep het : “Here dink aan my, wanneer U in u koninkryk kom.”

Ons moet dit met ons hele hart doen. “Here, op U alleen is my hoop, U alleen wil ek ken.” Moenie agterdeure ophou – ek sal maar die Here probeer, maar as Hy nie wil hoor nie – hou ek vir my ander opsies oop. Jesus is nie een van baie opsies nie, Hy is die enigste opsie. Dis of Jesus of ewige dood en ellende!

Dis ‘n kans wat benut moet word,  NOU! – Jesaja 55:6  


Soek en roep weer saam. Die geleentheid om die Here te soek kan verbygaan!  Moenie uitstel vir ‘n tyd wanneer dinge rustiger gaan nie…. Daardie tyd kom nooit nie. Moenie die fout maak om te dink ek sal maar wag tot ek eendag in die hospitaal beland nie... Die enigste regte tyd is NOU!

Jesaja 55 gee ons ook ‘n verdere perspektief op “soek”  - vers 7! 



Om die Here te soek sluit bekering in!  My denke en dade moet verander   


Ps. 119:10 Maak erns daarmee wat jy reeds weet wat God se wil is! Hou vas aan sy bevele! Kies teen die sonde waarvan jy nou weet… Bring dit in berou na Hom. Aanvaar sy vergifnis in Jesus!

Die opregte soeke na God in gebed en gehoorsaamheid word direk gekoppel aan die voorspoed van die nuwe toekoms!

Maar wat is die voorspoed wat God hier beloof? Vir hierdie eerste lesers was dit ‘n terugkeer na hulle land en ‘n rustige en voorspoedige lewe.  (Maar onthou : dis 'n langtermyn saak! – 70jaar – die meeste sou nie meer leef nie, hulle kinders sou dit eers sien. Dit gaan dus nie oor eie persoonlike voordeel nie, maar oor die groter prentjie van God se genade! ) Die land Kanaän  was hulle erfdeel van God af, en die belofte is dit hulle weer dit sal besit.  Wat is ons erfdeel as kinders van God in die bedeling van die Nuwe Testament? Ons  erfenis (die hemelse heerlikheid) word so pragtig beskryf in 1 Petrus 1:3-5. Hierdie erfenis is onaantasbaar veilig!

En ons reaksie? – 1 Petrus 1:6!  "Verheug julle hieroor...!"

Wat ‘n heerlike belofte is Jeremia 29:11. Vanuit die Nuwe Testamentiese konteks is dit duidelik - Ons mag nie hierdie teks misbruik om vir ons aardse voorspoed op te eis nie.  

Die betekenis is eerder : Soek die Here met jou hele hart en wees verseker van ‘n ewige erfenis! 

Is dit jou erns om die Here te soek? Is jy tevrede met oppervlakkige godsdienstigheid of delf jy dieper om God waarlik te ken? Is jy al seker en jubelend bly oor jou ewige erfenis?  As ons die waarhede van Jeremia en 1 Petrus ernstig neem kan ons BLYDSKAP BINNE IN ONS BALLINGSKAP beleef! (Jou ballingskap is dalk joiu moeilike huwelik, opstandige kinders of onhoudbare werksomstandighede)

Pasop vir valse kitsoplossings en blitsresepte, verbly jou eerder in God se langtermyn plan en beloftes vir sy kerk!

 


Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Jy is welkom om kommentaar te lewer. Hou dit kort, beleef en op die punt af.
As jy nie iewers geregistreer is nie, gebruik die anonymous opsie.