BAIE WELKOM!

Deel in die ryk seëninge uit God se WOORD! Dit sal ook lekker wees om van jou te hoor! Neem dus vrymoedigheid om kommentaar te lewer (by OPMERKINGS), maar doen dit asseblief altyd op 'n smaakvolle en verantwoordbare manier. Onbeheerste galbrakery sal nie geplaas word nie... Die opinies hier uitgespreek is my eie tensy duidelik anders vermeld. Hierdie webjoernaal is nie 'n amptelike spreekbuis van die NG Kerk in Namibië of die Tsumeb gemeente nie.

Sondag 03 Maart 2013

VAAL EN VERVELIG?

– los die valse opkikkers en vind die volheid in Jesus! 



Voel jou Christenskap, vaal en vervelig, sonder vreugde en avontuur? Ja, jy weet dat Jesus jou Verlosser is en dat Hy jou aangeneem en vergewe het, maar jy het verval in vreugdelose vorms en verpligtinge. Jy bid nog ja, en jy lees maar bietjie Bybel en jy kom maar so bietjie kerk toe omdat jy skuldig voel. Dis egter als dor en droog. Dis ‘n situasie wat ons almal maar al te goed ken... 

Wat is die oplossing? Wat kan aan die saak gedoen word? Die gevaar is groot as mens so voel om te val vir valse stimulante en tydelike foefies. Daar is baie kunsmatige hulpmiddels wat mense gebruik om hulle Christenskap op te kikker. Daar is ‘n soeke na een of ander geheime oplossing, maar niemand weet juis wat dit is nie. Hierdie toedrag van sake is nie iets nuuts nie. Paulus spreek hierdie probleem aan in sy brief aan die Kolossense. Daar was mense, so kan ons aflei, wat hierdie Christene vertel het van ‘n geheimenis wat hulle moes ontdek. Dis asof hulle hierdie Christene probeer wysmaak het : “Luister dis goed dat julle in Jesus glo, maar daar is nog iets dieper wat julle moet ontdek. Daar is ‘n dieper insig, daar is ‘n groot geheim van krag, oorwinning en vreugde wat julle nog moet raaksien.” Klink bekend, nê? Hoeveel boeke, handleidings en kitsoplossings word aan ons opgedis : ”Die Geheim van Ware Vreugde, Vyf stappe tot Oorwinning, Tien Stappe tot Geestelike Sukses...” 

VALSE TYDELIKE OPKIKKERS

Die geheime oplossing en kitsresep wat die dwaalleraars aan die Christene in Kolosse voorgeskryf het was ‘n mengsel van verskillende dwaalbestanddele. Ons kan ‘n paar afleidings maak van wat dit was: 

~ ‘n Terugkeer na Joodse wette en en rituele. Hulle het die raad gekry om weer Joodse voedselwette, feeste en die Saterdag Sabbat te onderhou. Ja, inderdaad kan hierdie dinge mens vir ‘n tydlank besonder heilig en verhewe laat voel, maar Paulus waarsku sterk hierteen. “Daarom moet julle nie dat iemand vir julle voorskrywe wat julle moet eet en drink nie, of dat julle die jaarlikse feeste of die nuwemaansfees of die sabbatdag moet vier nie. Dit is alles maar net die skaduwee van wat sou kom; die werklikheid is Christus.” (Kol 2:16,17) Dit het behoort tot die Ou Verbond, maar het in die Nuwe Verbond geen funksie meer oor nie. Hy verduidelik dat al hierdie dinge slegs tekens was van die saak (Persoon) waaroor dit werklik gaan, naamlik, Jesus Christus. ‘n Skaduwee kan mens wel iets vertel van ‘n persoon, maar die persoon self is tog oneindig belangriker! (lees meer hieroor deur te kliek op STILSTAAN BY DIE SKADUWEE?

Neem kennis :  Wettisisme en Ritualisme is valse opkikkers! 

‘n Duisend brandende kerse kan my dalk vir ‘n tyd emosioneel beter laat voel, maar kan my niks nader aan God bring nie! 

~ ‘n Staatmaak op mistieke of bonatuurlike belewenisse. Sommige het gedink dat hulle die geheimenis van ‘n vol Christenskap kan vind deur kontak met die engele en deur insig in die onsigbare werklikheid deur visioene.  Ons hoor dalk vandag nog : “ ‘n Engel het aan my verskyn en dit of dat gesê” of “my seuntjie was in die hemel en het met ‘n spesiale boodskap teruggekom” Dit klink so indrukwekkend, maar Paulus stel dit baie duidelik dat hierdie dinge nutteloos is en tot hoogmoed lei. Erger nog dit lok mense weg van Jesus af. “Moenie dat iemand wat behae skep in danige nederigheid en in die aanbidding van engele en wat voorgee dat hy allerhande visioene gesien het, julle daarmee mislei nie. So iemand verhef hom oor wat hy in eiewaan van homself dink, en hy hou nie aan die hoof, aan Christus, vas nie. Uit Christus groei die hele liggaam, ondersteun deur die gewrigte en saamgebind deur die spiere, soos God dit laat groei.” (Kol 2:18,19) 

Neem kennis : Mistisisme is nog ‘n vals opkikker. 

~ ‘n Onderhouding van allerlei streng mensgemaakte reëls. Dit gaan hier oor dinge wat die Bybel nie verbied nie, maar allerhande streng mensgemaakte wette. (Dis nie so algemeen vandag nie, maar was algemeen in die kloosterwese soos  om hard te slaap op ‘n vloer) Dit skep ‘n valse euforie van heiligheid en toewyding. Paulus sê dat hierdie dinge geen waarde het nie, want uiterlike reëls kan nie ons sondige begeertes intoom hou nie. "Julle het saam met Christus gesterwe en is dus dood vir die wettiese godsdienstige reëls van hierdie wêreld. Waarom lewe julle dan nog asof julle aan hierdie wêreld behoort? Waarom gehoorsaam julle allerhande voorskrifte soos: "Hieraan mag jy nie vat nie!" "Daaraan mag jy jou mond nie sit nie!" "Daaraan mag jy nie raak nie!"? Dit gaan alles oor dinge wat bedoel is om gebruik te word en te vergaan, en dit is maar net gebooie en leerstellings van mense. Hierdie leerstellings het wel ‘n skyn van wysheid met hulle selfgemaakte godsdiens, danige nederigheid en streng beheersing van die liggaam, maar dit het geen waarde vir die beteueling van die sondige drifte nie." (Kol 2:20-23) 

Neem kennis : Asketisme is ook ‘n gevaarlike opkikker. 


DIE ENIGSTE OPLOSSING

Paulus spreek al hierdie dwalings gesamentlik aan as hy waarsku in 2:8. “Pasop dat niemand julle van Hom (Christus) af wegvoer deur teorieë en argumente wat misleidend is nie...” Die gevaar van al hierdie ekstras is dat dit ons aandag en fokus van Jesus af wegvat. Dis die groot gevaar van alle geestelike stokperdjies en byvoegsels. (Party mense wil net heeldag stry oor die wegraping en die Antichris, ander is met die tora en Hebreeuse name oor die kop geslaan, nog ander hardloop agter selfaangestelde profete aan...) Al hierdie dinge kan ons die heerlikheid wat God bedoel het laat misloop, want u sien daar is geen ander geheime resep vir oorvloedige Christenskap, behalwe Jesus Christus self nie. In Kolossense 2:3 gee Paulus die kernoplossing vir vaal en vervelige Christenskap. Ja, daar is ‘n geheimenis, maar dis nie iets anders nie of ekstra nie, dis Christus – al die “verborge skatte van wysheid en kennis is in Hom te vind.” Als wat ek nodig het vir my verlossing en die leef as verloste is te vind in Jesus Christus. Hoe so? Wel in Jesus  woon die volle wese van God, en meer nog... as ek aan Hom verbind is, deel ek in hierdie volheid. "In Hom is die volle wese van God beliggaam, en in verbondenheid met Hom deel julle in sy volheid."  (Kol 2:9-10) Prakties beteken dit : In Jesus is die volledige pakket wat God my gee. As ek Jesus het, het ek alles. Wat nodig is nie om ‘n nuwe ervaring te soek of ‘n nuwe ontdekking te maak nie, wat nodig is, is om beter te besef wie Jesus is. Daarom haal Paulus sommer al aan die begin van die brief ‘n ou Christelike lied aan wat die allesoortreffende heerlikheid van Jesus besing. (sien vanaf Kol 1:15ev) 

Hier word dit nou sommer duidelik wat geestelike groei is: Geestelike groei is om beter te verstaan wie Jesus is. Dis om die volle implikasies te besef van wie Hy is en wat Hy deur sy kruis en opstanding bewerk het.  Hoe kan ek sonder vreugde wees as ek byvoorbeeld al die betekenis van sy kruisdood soos in Kolossense 2:14 beskryf, werklik verstaan en my eie gemaak het? Hoe meer ek besef wie Jesus is, hoe meer ek Hom bewonder en aanbid, hoe meer sal my daaglikse Christenskap vol avontuur, dankbaarheid, blydskap en oorwinning wees. 

Weereens, daar is geen geheime resep vir vreugdevolle Christenskap nie, die resep is JESUS!

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

Jy is welkom om kommentaar te lewer. Hou dit kort, beleef en op die punt af.
As jy nie iewers geregistreer is nie, gebruik die anonymous opsie.